Forside

fredag den 18. februar 2011

DT udfordring nr 7. - Barnedåb og konfirmation

Så blev det tid til udfordring nr. 7.
Denne gang står den i barnedåbenens og konfirmationernes tegn. Jeg har til denne gang lavet 2 eksempler på invitation/indbydelse, et kort til barnedåb samt sangskjuler til barnedåb.




3 forskellige kort - yderst til ve. et barnebådskort til en lille pige - et "dynekort"- i midten en invitation til konfirmation udformet som en lille bog og yderst til hø. en indbydelse til barnedåb.





Kort 15 x 15 - papiret findes også i blå nuancer (artikel nr 360560, 360561, 360562) Passer til kuvert artkel nr. 682201 (hvid foret kuvert eller evt. pastelrosa kuvert 653224.





Invitation til konfirmation. det ser pænt ud hvis man skriver teksten på pc og printer det ud på det lyserøde papir - lader sig nemt gøre. Når teksten er printet, udstandses/udklippes siden.



Indbydelse til barnedåb - 15 x 15 passer til kuvert 682201.

Bånd til lukning limes på mellem de to papirstrimler

Vugge:








Der klippes 1x vuggedele i forholdsvis kraftigt karton, samt 1 x vuggedele i det papir man ønsker at dekorere vuggen med. De lange sider klippes x 2 så også indersiden af vuggen kan dekoreres. Alle sider sværtes inden påsætning.








Jeg har lagt organzabånd i hovedgærdet for at skabe illusionen om noget  "lækkert/blødt/trygt" at sove i. Organzabåndet kan meget vel udskiftes med et billigere alternativ (og så kan man fylde hele vuggens bund) nemlig et stk. blank organzastof artikel 312780 (47,- pr. meter/ mindstekøb 25 cm).  

Jeg må indrømme at jeg var lidt i "pige mode" da jeg lavede kortene. Jeg undskylder;-) Jeg lover at der kommer meget mere dregnetema fra min hånd ved en senere lejlighed - vent bare og se.

Til nogle af kortene og til vuggen har jeg anvendt en helt ny serie fra Riddersholmdesign. dk - designet kun for Panduro hobby - det er bare lækkert!
Materialer anvendt:
Papir fra Riddersholmdesign.dk (kort med katte og barnedåbskort) artikel nr: 360565, 360566, 360567, 360568.
Vugge riddersholmdesign.dk artikel nr. 360566
Basispapir mørk brun 360638 og hvid 360621
Designark Hollywood Star Pink 361062, Squares Pink, Pinky Birdz (til dåbindbydelse) af Vibeke Spigseth.
Div bånd: Blomranka Organza 304177 , dekorbånd Happiness 303839
Bogstavstikkers 360515

Rigtig god scraplyst - og weekend/Silotte

2 kommentarer:

Marianne Brødbæk Møller sagde ...

Hvor har du altså været kreativ igen Charlotte, hvor er det en sød vugge, og jeg er vild med blonde dynekortet, det minder om noget sengetøj jeg har :-)
Jeg glæder mig til at se hvad du tryller frem næste gang.

Betina sagde ...

Hej Charlotte.
Jeg er total vild med din vugge sangskjuler. Har du mulighed for at sende skabelon i fuld størrelse? Er ikke selv så kreativ.