Forside

fredag den 20. maj 2011

Minialbum

Minialbummet er et harmonika album med billeder af min mor som en kær lille pige.




Alle siderne er sværtet med distress ink.
Jeg synes det i sig selv er så flot at jeg har ladet bagsiden stå i det "rå look".





Billederne er oprindelig placeret på et A4 ark stort mat fotopapir. Det har jeg scannet og printet ud i str 6½x9 cm. Billederne inde i albummet er alle taget fra denne scanning  - "klippet ud" i et billedbehandlingsprogram og pålagt en ramme. Resultatet er lidt grynet men passer godt til den lidt "gammeldags stil" (vintagelooket).



Blomsten er lavet med en punch jeg har. Men de kan sagtens laves i hånden. Blomsten er lavet af tre forskellige størrelser  blade - fuldstændig ens - på nær forskelligehed i størrelsen. De falses på midten, og trykkes godt i hånden så de ser lidt slidte ud. De sværtes med distress ink. 
Blomsten bygges op ved at anbringe en kraftigt virkende limklat hvor man ønsker den skal være, og så placere først de store blade; siden de mindre blade.

I midten anbringes en blomster brad; se artikelnr. nedenfor.








Lige meget hvor meget jeg gør, vil dette billede desværre vende forkert. Men den viser vel ideen; nemlig at der på første side er plads til en lille hilsen, historie eller andet.


En masse tillægsord, som beskriver de følelser jeg har når jeg ser de skønne billeder af min dejlige mor som lille. Jeg kan kende specielt min yngste søn i hende; det har på alle måder været dejligt at arbejde med disse billeder.
Fremgangsmåden for tekststrimlerne, kan du se, hvis du klikker dig ind på "bamsealbummet" på Panduro Hobbys blog.

Materialer brugt:
Designblok "the natural stack" til siderne i albummet - artl.360693
Desisgnblok "the maripose stack"- til blomster og blade - artl. 360682
Harmonikaalbum - 264203
Brads - 260724
Blomster - 360747

Rigtig god bededagssferie og go´ scraplyst/Silotte


1 kommentar:

Marianne Brødbæk Møller sagde ...

Den er blevet rigtig flot, jeg kan godt lidt de gamle billeder og synes at du har fået papir, billeder og tilbehør til at passe rigtig godt sammen :-)