Forside

mandag den 24. oktober 2011

Kuvertkort

Jeg fik en bestilling på et "kort til penge" og tænkte da, at et kuvertkort ville være oplagt. Så det gik jeg igang med og her er hvad der kom ud af mine sysler:



Det er svært at se på billedet; men fugleburet har fået en gang Royal Coat Dimensional Magic lak som giver en god 3D effekt og får buret til at se helt ægte ud.


Kortets åbnet - ed plads til alle de herlige penge. Der er rigelig plads til billetter fra f.eks. "Billetnet", hvis man ønsker at give noget sådan.



Kortets bagside - åbnet - med plads til en personlig hilsen.

Tutorial:

Der skal anvendes et stk papir 30,5 X 30,5 (eller mindre mål, hvis mindre kuvert ønskes - det skal bare være kvadratisk) samt kraftigt dobbeltklæbende tape (den røde).


Et kvadratisk stk. papir foldes på midten som her.


Papiret foldes ud igen og de to hjørner bukkes ind mod den foldede midte.


På tværs af folden på midten, foldes nu de to modsatte  hjørner mod hinanden "ryg mod ryg". Tapes sammen.

Kuvertens top bukkes nu ind over den ene side, som bliver kortets forside.

Et bånd tapes fast på for -og bagsiden. Derefter skæres et stykke der passer på målene på bagsiden, og limes fast over båndet, så båndet  ikke ses på bagsiden. Jeg har lavet dette stykke på ryggen dobbelt, så jeg kan lukke min hilsen inde - det er klæbet sammen med velcrodots.

Forsiden pyntes efter behag.
 Rigtig god scraplyst - og vis mig meget gerne hvad I får lavet!/Silotte





































Ingen kommentarer: